Płyty ażurowe JOMB beton, do budowy dróg, parkingów i nawierzchni

Betonowe płyty ażurowe JOMB

Płyty JOMB (lub płyty YOMB, a także znane jako płyty jumbo) to prefabrykowane płyty betonowe stosowane w infrastrukturze drogowej. Płyty te są płytami ażurowymi tzn. posiadają otwory przelotowe w osi pionowej co umożliwia m.in. przesączanie się wody przez powierzchnię która jest z nich zbudowana. Płyty te są dobrym wyborem w projektach wymagających trwałych biologicznie czynnych nawierzchni, takich jak drogi tymczasowe, place manewrowe czy parkingi. 

Cechy wyrobu

  • Stabilne wymiary
  • Szybki montaż
  • Odporność na obciążenia do 40 t
  • Odporność na ścieranie , uderzenia i warunki atmosferyczne
  • Współczynnik nasiąkliwości < 5 %

Zastosowanie

Betonowe płyty JOMB nazywane również YOMB JUMBO IOMB można stosować jako element nawierzchniowe w budownictwie drogowym, a w szczególności przy budowie:

  • Dróg tymczasowych
  • Placów manewrowych i parkingów
  • Wzmocnienia podłoża
  • Zabezpieczenia skarp i nasypów
  • Górskich dróg dojazdowych

Właściwości

Wytrzymałość potencjalna na zginanie: Klasa 3 (U)
Reakcja na ogień: Euroklasa A1
Wymiary: 100x75x12,5 cm
Waga: ok 85-90 kg
Klasa wytrzymałości C 25/30 lub wyższa
Zbrojenie pojedynczą lub podwójną siatką
Powierzchnia: 0,75 m^2
Ilość na palecie: 8szt/paleta

Wyrób dopuszczony do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie CE.
Dokument odniesienia: PN-EN 1339:2005 + AC:2007 Betonowe płyty brukowe. Wymagania i metody badań

Zobacz dokumenty

Deklaracja właściwości użytkowych Płyta ażurowa YOMB 1x8mm
Pobierz
Deklaracja właściwości użytkowych Płyta ażurowa YOMB 1x5mm
Pobierz
Deklaracja właściwości użytkowych Płyta ażurowa YOMB 2x5mm
Pobierz

Wykonanie nawierzchni

Płyty drogowe należy układać w następujący sposób: 

  1. Grunt powinien spełniać wymagania grupy nośności gruntu G1. Jeżeli grunt nie spełnia takich parametrów należy go przystosować do w/w wymagań.
  2. Należy wykonać podbudowę zgodnie z założonymi obciążeniami uwzględniając parametry gruntu. Zaleca się wykonanie podbudowy z warstwy kruszywa 0/32 o grubości min 20 cm.
  3. Powierzchnię podbudowy należy pokryć niezagęszczoną warstwą wyrównawcza z piasku lub podsypki cementowo-piaskowej o grubości min 3 cm.
  4. Płyty należy układać w sposób zapewniający przyleganie całej powierzchni kładzenia płyty do warstwy wyrównawczej. Należy pamiętać o konieczności zastosowania pionowych szczelin dylatacyjnych pomiędzy płytami o grubości 1-1,5 cm.
  5. Po ułożeniu płyt należy wypełnić szczeliny dylatacyjne zamułką 0/8 oraz piaskiem.

Transport i magazynowanie

Płyty należy składować na utwardzonych nawierzchniach: 

  • o nachyleniu do 1 %
  • maksymalnie do 2 palet w stosie
  • do 8 płyt jomb na palecie


Płyty należy podnosić pojedynczo za pomocą:

  • zawiesi 2 hakowych za pręty zatopione w betonie
  • zaciskowych chwytaków do płyt jomb